Tre valg som vil ta din bedrift til neste nivå

Tre valg som vil ta din bedrift til neste nivå

Kierkegaard

Kierkegaard

Hvis du er en bedriftseier, tenker du kanskje på hvordan du kan vokse og utvide bedriften din. Du føler kanskje at det ikke er nok tid, penger eller ressurser til å få dette til. Men det er noen enkle ting du kan gjøre som vil ta bedriften din til neste nivå. Her er tre valg som vil hjelpe deg på veien.

Gjør digital markedsføring riktig

Online markedsføring er prosessen med å utnytte internett-tilkoblede verktøy og plattformer for å markedsføre virksomheten din. Dette hjelper deg å nå flere kunder, generere flere potensielle kunder og til slutt øke inntektene dine.

Hvis du ønsker å lykkes med din bedrift, uansett om du yter tjenester på nett eller ikke, så er det viktig at du gjør digital markedsføring riktig. Her er noen tips om hvordan du kan gjøre det:

  • Lag en nettside med en tydelig handlingsfremmende oppfordring, eller Call-To-Action (CTA)
  • Bruk sosiale medier for å etablere merkevarens stemme
  • Optimaliser nettstedet ditt for søkemotorer
  • Lag e-postlister og nyhetsbrev
  • Tilby gratis innhold eller nedlastinger i bytte mot kontaktinformasjon

Det er mye å ta tak i her, så det enkleste vil være å hyre inn en digital markedsføringsekspert. Du finner dem på Karrierestart sin Frilans-side, eller ved å gjøre enkle Google-søk.

Flytt til et sentralt område

Å flytte bedriften til et mer sentralt område vil hjelpe deg med å ta den til neste nivå. Basert på en spørreundersøkelse Majoren Flyttebyrå Oslo utførte i 2021, så er følgende noen av hovedårsakene til at bedrifter flytter nærmere byens sentrum:

  • nærhet til andre virksomheter og ressurser;
  • tilgjengelighet av transportforbindelser;
  • enkel tilgang for folk som bor i byen.

Du kan altså finne flere kunder og gi dem best mulig service, samtidig som at du kan knytte nettverk med andre virksomheter og lande bedre avtaler med samarbeidspartnere.

Ulempen er at det kan koste mer i leie, men hvis du er villig til å gjøre investeringen, så vil det ofte være verdt det.

Bygg en attraktiv merkevare

Merkevare er en viktig del av enhver virksomhet. Det er det første folk ser og det siste de husker. Et godt merke kan være en viktig faktor for suksess for enhver bedrift.

En sterk merkevare vil hjelpe deg å holde deg relevant, skape en følelse av tillit blant kundene dine og gjøre det enklere å selge produktene dine.

Det første trinnet i å bygge merkevaren din er å forstå hvem du er som selskap og hva dine verdier er. Når du har etablert denne grunnlinjen, kan du begynne å tenke på hvordan du best kan kommunisere disse verdiene gjennom design og markedsføringsmateriell.

  • Logoen skal representere selskapets navn
  • Fargene på logoen skal være representative for selskapets merkevare
  • Logoen må ikke være vanskelig å gjengi

Merkevarebygging handler ikke bare om logoer, derimot; det handler også om alle andre måter din bedrift er synlig i media. Dette er også noe en digital markedsføringsekspert kan bistå med, eller du eventuelt kan lære via guider på nettet.

Dette var tre valg som vil ta din bedrift til neste nivå. Håper du får god nytte av dem!